معرفی و انواع نمای شیشه ای

در این مقاله از سایت مهرسان نوین درباره نمای شیشه ای در ساختمان مدرن و اجرای نمای شیشه ای توضیح دادیم همراه ما باشید.

لازم به ذکر است که در معماری سنتی از شیشه به عنوان ارکان اصلی طراحی نما استفاده می‌کنند. شیشه به دلیل داشتن ویژگی شفافیت و عبورنور، بیشترین استفاده در نمای خارجی در معماری سنتی را دارد.

همچنین می‌توا‌ن گفت از شیشه های رنگی نیز برای زیبا سازی بیشتر نما، پنجره‌ها و درب‌های چوبی استفاده می‌کنند.


کاربرد های نمای شیشه ای در ساختمان مدرن:

در اوایل قرن بیستم استفاده از شیشه وارد یک دوره جدید شد که آن را معماری مدرن نامیدند. سپس استفاده از شیشه در نماهای ساختمان‌ها پررنگ تر شد و محبوبیت خاصی پیدا کرد، به طوری که می‌توان گفت امروزه جزء اولین نماها می‌باشد که در برج های لوکس به کار برده می‌شود. برای مثال می‌توان گفت که در ایران در ساختمان بانک مرکزی و باغ کتاب تهران و بازار بزرگ ایران که از بزرگ‌ترین پروژه ها محسوب می‌شوند از نمای شیشه ای درآنها استفاده کرده اند.

مزایای نمای شیشه ای در ساختمان مدرن :

اخیرا با پیشرفت تکنولوژی در ساخت و تولید تجهیزات و مصالح ساختمانی، شیشه های تک جداره از محبوبیت کمتری میان معماران برخوردارند، و در نماهای شیشه ای معمولا از شیشه های چند جداره استفاده می‌کنند. بنابراین به چند مورد از مزایای شیشه‌ای چند جداره می‌پردازیم. برای مثال می‌توان به کاهش بار اضافی ساختمان، عایق دما و صوت، حداکثر استفاده از روشنایی نور خورشید، جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش، سرعت اجرای بالا، تامین دید یکپارچه برای افراد داخل ساختمان، ظرافت و زیبایی چشم نواز و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد.


معایب نمای شیشه ای در ساختمان مدرن:

از جمله معایب نمای شیشه ای در ساختمان مدرن این است که در فصل گرما به دلیل تابش مستقیم نور خورشید به داخل بنا، باعث افزایش دمای داخل بنا می‌شود و باعث می‌شود انرژی بیشتری مصرف شود، که برای برطرف کردن این عیب از شیشه‌های رنگی و یا پرده های داینامیک استفاده کرده اند.

عیب دیگر اجرای نمای شیشه ای این است که به هنگام بارش باران و گرد و خاک، آلودگی‌ها به نما می‌چسبند که باعث می‌شود زیبایی داخلی نما کاهش پیدا کند، که برای رفع این مشکل از سایبان استفاده کرده‌اند. نکته قابل توجه این است که تمیزکردن نمای شیشه ای در ساختمان مدرن بسیار راحت می باشد، که باید هر 6 ماه یکبار اجرای نمای شیشه ای را تمیز کرد.


@title


انواع نمای شیشه ای در ساختمان مدرن:

اجرای نمای شیشه ای به سه نوع اسپایدر، شیشه های دوجداره بدون فریم یا اجرای نمای شیشه ای فریم لس و اجرای نمای شیشه ای کرتین وال تقسیم می‌شود.

اجرای نمای شیشه ای اسپایدر به عنوان یک نمای استاندارد شناخته شده است زیرا تا حد زیادی معایب نمای شیشه ای در ساختمان مدرن را کاهش داده است. از ویژگی‌های بارز نمای شیشه‌ای اسپایدر می‌توان به استفاده از شیشه های ضد تشعشع نور خورشید برای مناطق گرم و همراه با سطح آفتاب گیر و همچنین استفاده از شیشه دو جداره و لمینیت دو جداره اشاره کرد که از ویژگی های بارز نمای شیشه‌ای اسپایدر محسوب می‌شوند.

شیشه های دوجداره بدون فریم یا اجرای نمای شیشه ای کرتین وال فریم لس از زیبا ترین انواع می‌باشد زیرا یکپارچه بوده و با ایجاد سطح بصری یکنواخت بسیار زیبا می گردد زیبایی منحصر به فردی را به وجود می‌آورد. لازم به ذکر است که در این نوع نما فریم های دور شیشه دیده نمی شوند.

اجرای نمای شیشه ای کرتین وال نوع خاصی از نمای شیشه ای در ساختمان مدرن است، زیرا به دلیل داشتن قابلیت‌هایی مانند عدم ورود رطوبت و سر و صدا و عایق حرارتی از محبوبیت خاصی برخوردار است. اجرای نمای شیشه ای کرتین وال از سه نوع سیستم در پوش دار ، نیمه در پوش دار و فول فریم لس برخوردار است.


پارتیشن شیشه ای :


پارتیشن شیشه ای به منظور استفاده حداکثر از نور طبیعی و دید بهتر و در نتیجه ارتباط حداکثری قابل استفاده می‌باشد، که این مورد تنها کاربرد پاتریشن شیشه ای نمی‌باشد. از گذشته از مواد شیشه‌ای در سازه‌های مختلف و در اشکال گوناگون استفاده ‌شده است. می‌توان گفت در استفاده از پارتیشن اداری با ایجاد یک فضای یکدست و دکوراسیون یکپارچه نقش به سزایی دارد. به طوری که این پارتیشن ها در اداره به عنوان یک سازه مستقل از محیط خود نیستند. لازم به ذکر است که رضایت بصری در پروژهای اداری در تعیین کیفیت طراحی و اجرا نقش به سزایی دارد.

پارتیشن اداری شیشه ای به سه دسته تقسیم می‌شود. پارتیشن اداری شیشه ای با فریم تک جداره، پارتیشن اداری شیشه ای با فریم دوجداره و پارتیشن اداری شیشه ای بدون فریم ( فرم لس ) که لازم به ذکر است در انواع فریم دار، فریم میتواند آلومینیوم یا ام دی اف باشد.


@title


نرده های شیشه ای :

نرده های شیشه ای به دو صورت هستند که عبارتند از تمام شیشه ای و ترکیبی. در انواع ترکیبی می‌توانند از ترکیب شیشه، آلومینیوم و استیل ساخته شوند. نرده‌های تمام شیشه ای در طرح های مختلفی از جمله دفنی، اسپیگت و فیکس پوینت در بازار عرضه می‌شوند. در تولید این نوع نرده از شیشه سکوریت و لمینیت شده استفاده می‌کنند، زیرا از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. معمولا ضخامت شیشه به کار رفته در نرده های تمام شیشه ای 10 ،16 و 20 میلمیتر است و ارتفاع نرده تمام شیشه ای تا ارتفاع 150 سانتیمتر می‌باشد. این نوع نرده شیشه ای در فرودگاه ها، بیمارستان ها، ایستگاه های مترو، مجتمع های تجاری و مسکونی قابل استفاده می‌باشد.

برای حفاظ و نرده بالکن از نرده‌های شیشه ای مدل دفنی استفاده می‌کنند، و برای حفاظ شیشه ای دور استخر از نوع نرده شیشه ای اسپگیت استفاده می‌کنند و برای راه پله و نرده شیشه ای بالکن مدل فیکس پوینت قابل استفاده می‌باشد.

در نرده شیشه ای ترکیبی از شیشه 10 و 15 میلیمتر سکوریت که با پایه های استیل و یا آلومینیوم به همراه یراق آلات شیشه گیر بهم وصل هستند استفاده می‌کنند. نرده شیشه ای ترکیبی نسبت به نرده شیشه ای تمام شیشه ای مقرون به صرفه تر می‌باشد. حداکثر ارتفاع در نرده شیشه ای ترکیبی 110 سانتیمتراست. که این نوع مدل برای ویلاها، ساختمان های عمومی و تراس ها و دور استخرها بسیار مناسب می‎باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره نمای کرتین وال با کارشناسان ما تماس بگیرید.


نمای شیشه ای

نمای شیشه ‌ای، نوعی نمای ساختمانی است که از شیشه به عنوان مصالح اصلی آن استفاده می‌شود. انواع نمای شیشه ای در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین انواع نمای ساختمانی تبدیل شده است. نمای شیشه ای در ساختمان مدرن و به‌ویژه اجرای نمای شیشه ای جلوه‌ای خاص و چشم‌نواز به پیکره ساختمان‌ها داده و به آنها زیبایی و شکوهی بی‌نظیر می‌بخشد. در مطالعه این مقاله با ما همراه شوید تا بیشتر در مورد نمای شیشه ای در ساختمان مدرن، انواع نمای شیشه ای و نیز طراحی و اجرای انواع نمای شیشه ای ساختمان با شما گفتگو کنیم.



نمای شیشه ای

انواع نمای شیشه ‌ای



نمای شیشه‌ ای و طراحی نمای شیشه ای ساختمان از محبوب‌ترین انواع نمای ساختمانی است و اجرای نمای شیشه ای در چند دهه گذشته با اقبال بالای کاربران روبرو شده و پیشرفت‌های چشمگیری نیز در تولید و اجرای نمای شیشه ای در ساختمان مدرن رخ داده است. اجرای نمای شیشه ای به‌عنوان یک شیوه اجرای نما، دارای مزایای زیادی از نظر نور طبیعی، آرامش و زیبایی است و می‌تواند به ایجاد فضایی سالم، آرام و زیبا در ساختمان کمک کند.

دستیابی به نور طبیعی از نخستین و مهم‌ترین مزایای اجرای نمای شیشه ای و کاربرد انواع نمای شیشه ای ساختمان در هر بنا از جمله نمای شیشه ای مدرن است که با طراحی نمای شیشه ای ساختمان به‌دست می‌آید. نور طبیعی از عوامل تأثیرگذار بر بهداشت و سلامت انسانهاست. نمای شیشه ای در ساختمان مدرن با مهیا کردن این شرایط به تنظیم ریتم شبانه‌روزی بدن، بهبود خلق و خو و افزایش بهره‌وری آنها کمک زیادی می‌کند. استفاده از انواع نمای شیشه ای از جمله نمای شیشه ای مدرن و طراحی نمای شیشه ای ساختمان کمک زیادی به بهبود این مورد می‌کند.

انواع نمای شیشه ای ساختمان و اجرای نمای شیشه ای به دلیل شفافیت بالای این ماده، می‌تواند نور طبیعی را به راحتی به داخل ساختمان هدایت و زمنیه بهبود کیفیت نور داخلی ساختمان و ایجاد فضایی روشن و دلنشین را برای ساکنین فراهم کند. طراحی نمای شیشه ای ساختمان و اجرای انواع نمای شیشه ای از جمله نمای شیشه ای مدرن همچنین به ایجاد فضایی آرامش‌بخش و دلنشین کمک کرده و در کاهش استرس و اضطراب و دستیابی به‌ آرامش روحی بسیار موثر است. تا جایی که امروزه به ویژه در مناطقی که با کمبود نور و روشنایی محیطی روبرو هستند استفاده از انواع نمای شیشه ای ساختمان و نمای شیشه ای مدرن بسیار معمول و متداول بوده و انواع نمای شیشه ای و نمای شیشه ای در ساختمان مدرن از محبوبیت بالایی در این مناطق برخوردار است.

زیبایی: شیشه، یک ماده شفاف و براق است که می‌تواند نور را منعکس کند و جلوه‌ای مدرن و شیک به ساختمان ببخشد. طراحی نمای شیشه ای ساختمان، استفاده از انواع نمای شیشه ای و اجرای نمای شیشه‌ ای مدرن، می‌تواند به زیباسازی ساختمان کمک کرده و به آن جلوه‌ای منحصربه‌فرد ببخشد. موردی که از آن در طراحی سازه‌های بسیار مدرن و جذاب دنیا به‌عنوان نمای شیشه ای در ساختمان مدرن نیز استفاده فراوانی می‌شود.


نمای شیشه ای ساختمان


نمای شیشه ‌ای: انتخابی ایده‌آل برای ساختمان‌های مدرن

نمای شیشه ‌ای و خصوصا نمای شیشه ای مدرن به‌عنوان انواع نمای شیشه ای ساختمان از محبوب‌ترین انواع نمای ساختمانی در سال‌های اخیر است. این نوع نمای ساختمانی و نمای شیشه ای در ساختمان مدرن به دلیل مزایای زیادی که دارد، به عنوان انتخابی ایده‌آل بین انواع نمای شیشه ای ساختمان شناخته می‌شود.

مزایای نمای شیشه ‌ای را می‌توان در موارد زیر مرور کرد:

عایق‌بندی: انواع نمای شیشه ای ساختمان در سازه‌های مدرن و در قالب طراحی نمای شیشه ای ساختمان، در نمونه‌های متنوعی وجود دارد که می‌تواند به عنوان عایق حرارتی و صوتی عمل کرده و به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ایجاد فضایی آرام و ساکت در ساختمان منجر می‌شود. گزینه نمای شیشه ای مدرن خصوصا در دوران ما که با بحران انرژی و هزینه‌های بالای مصرف آن روبرو هستیم، نقش مثبت طراحی نمای شیشه ای ساختمان و اجرای نمای شیشه ای را دو چندان کرده است.

ایمنی: انواع نمای شیشه ای و به‌ویژه نمای شیشه ای مدرن به‌دلیل استفاده از متریال باکیفیت و مهندسی شده، از مقاومت بالایی در برابر ضربه و شکستگی برخوردارند که به افزایش ایمنی ساختمان در نمای شیشه ای در ساختمان مدرن کمک می‌کند. این ویژگی انواع نمای شیشه ای ساختمان، نمای شیشه ای در ساختمان مدرن را در زمره یکی از بهترین انواع نمای ساختمان قرار داده است. طراحی نمای شیشه ای ساختمان به‌ویژه نمای شیشه ای مدرن در عین زیبایی و جذابیت بالایی که داراست، از نقطه نظر ایمنی نیز نمای شیشه ای در ساختمان مدرن تامین کننده رضایت خاطر مشتریان و کاربران است.

به‌علاوه نمای شیشه ای در ساختمان مدرن با بیشترین بازخورد مثبت کاربران روبرو بوده است.

اجرای نمای شیشه ‌ای، به دلیل مزایای زیادی که دارد، به عنوان انتخابی ایده‌آل برای ساختمان‌های مدرن شناخته می‌شود که جلوه‌ای خاص و منحصربه‌فرد به این سازه‌ها می‌بخشد.

در سال‌های اخیر، انواع نمای شیشه ای ساختمان و کاربرد نمای شیشه ای در ساختمان مدرن، به طور گسترده‌ای گسترش یافته و به انتخاب اول بسیاری از سازه‌های معروف دنیا تبدیل شده است.


نمای شیشه ای ساختمان

نمای شیشه ای مدرن


برخی از معروف‌ترین ساختمان‌های که از طراحی نمای شیشه ای ساختمان و نمای شیشه ای در ساختمان مدرن انها استفاده شده عبارتند از:

برج خلیفه در دبی: برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان است که از نمای شیشه ‌ای مدرن در ساخت آن استفاده شده است. نقش طراحی نمای شیشه ای ساختمان و تاثیر نمای شیشه ای مدرن در این سازه در افزایش محبوبیت آن و آمار بالای بازدید از این سازه جهانی غیر قابل چشم‌پوشی است که بیشترین تاثیر را نیز در اقبال به نمای شیشه ای در ساختمان مدرن داشته است.

برج میلاد در تهران: برج میلاد نیز از نمادهای شهر تهران است که از طراحی نمای شیشه ‌ای ساختمان در آن بهره گرفته شده تا زیبایی آن دوچندان شود. به‌علاوه مزیت روشنایی فراوان با طراحی نمای شیشه ای ساختمان و استفاده از نمای شیشه ای در ساختمان مدرن برج میلاد تهران و جلوه زیبای نمای آن در شب نیز از دیگر مواردی است که به‌دلیل استفاد ه از نمای شیشه ای مدرن و طراحی نمای شیشه ای ساختمان صورت گرفته است.

مرکز تجارت جهانی در نیویورک: مرکز تجارت جهانی، از مشهورترین ساختمان‌های جهان است که از نمای شیشه ‌ای مدرن در آن استفاده شده است. در این سازه مدرن که پس از ویرانی ساختمان قدیمی ساخته و در سال 2014 بهره‌برداری شد، طراحی نمای شیشه ای ساختمان و نمای شیشه ای در ساختمان مدرن آن نقش مهم و عمده‌ای ایفا می‌کند. به این ترتیب می‌توان گفت طراحی نمای شیشه‌ ای ساختمان و به‌ویژه نمای شیشه ای در ساختمان مدرن، انتخابی ایده‌آل برای ساختمان‌های مدرن و فرصتی استثنایی برای زیباتر نمودن این بناها است که همواره شیک و به‌روز بوده و کماکان طرفداران زیادی در صنعت ساختمان دارد. اجرای نمای شیشه ای و به‌ویژه نمای شیشه ای مدرن و دیگر انواع نمای شیشه ای ساختمان دارای مزایای زیادی است که می‌تواند به ساختمان‌های مدرن، جلوه‌ای خاص و متمایز ببخشد.


طراحی نمای شیشه ای ساختمان



طراحی و اجرای نمای شیشه ای یکی از راه‌های موثر برای زیباسازی و مدرن سازی ساختمان است. این نوع نمای ساختمانی، با استفاده از اجرای نمای شیشه ای، می‌تواند جلوه‌ای خاص و منحصربه‌فرد به ساختمان‌ها ببخشد.

اجرای نمای شیشه ای از جمله نمای شیشه ای مدرن علاوه بر زیبایی، مزایای دیگری نیز دارد. این نوع نمای ساختمانی در میان انواع نمای شیشه ای ساختمان، به بهبود عایق بندی حرارتی و صوتی ساختمان کمک کرده و می‌تواند ایمنی ساختمان را نیز افزایش دهد.

یکی از ویژگی‌های مهم انواع نمای شیشه ای ساختمان خصوصا در طراحی نمای شیشه ای ساختمان، تنوع در شیوه‌های اجرای آن است. این تنوع، امکان طراحی نمای شیشه ای با توجه به نیازها و سلیقه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

 در ادامه ضمن معرفی انواع نمای شیشه ای ساختمان از جمله نمای شیشه ای مدرن و ویژگی‌های نمای شیشه ای در ساختمان مدرن، به بررسی چند نمونه از انواع نمای شیشه ای ساختمان و شیوه‌های اجرای نمای شیشه ای و نمای شیشه ای مدرن نیز خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع نمای شیشه ای

نمای شیشه ای اسپایدر یا Spider-glass facade: اين نوع نماي شیشه ‌ای، از شیشه‌های بزرگ و بدون فريم تشکیل شده که توسط سازه‌های فلزی نازکی به نام اسپایدر به یکدیگر متصل می‌شوند. اجرای نماي شیشه ‌ای اسپایدر به عنوان نمونه‌ای از نمای شیشه ای مدرن، جلوه‌ای امروزی و شیک به ساختمان می‌بخشد و عایق‌بندی حرارتی و صوتی ساختمان را نیز قوی‌تر و بهتر می‌کند

نمای شیشه ای منحنی یا Curved glass facade: اجرای اين نوع نمای شیشه ای در میان انواع نمای شیشه ای ساختمان و در ساختمان مدرن به شکل طراحی نمای شیشه ای ساختمان، با شیشه‌های منحنی صورت گرفته و می‌تواند به ساختمان جلوه‌ای متمایز و جذاب ببخشد. نماي شیشه ‌ای منحنی که از گروه نمای شیشه ای مدرن است، معمولا در ساختمان‌هایی با ارتفاع زیاد استفاده شده و به بهبود دید و پرسپکتیو ساختمان نیز کمک می‌کند.

نمای شیشه ای هوشمند یا Smart glass facade: اين نوع نماي شیشه ‌ای، از شیشه‌های هوشمند استفاده می‌کند که میزان نور و گرما را به شکل خودکار کنترل و به بهبود بهره‌وری انرژی ساختمان کمک کرده و در ایجاد فضایی راحت و دلنشین در داخل ساختمان نقش ایفا می‌کند.

نمای شیشه ای چند لایه یا Multi-layer glass facade: اين نوع نماي شیشه ‌ای در مرحله طراحی نمای شیشه ای ساختمان از چندین لایه شیشه تشکیل شده و سهم زیادی در بهبود کیفیت عایق‌بندی حرارتی و صوتی ساختمان دارد. نماي شیشه ‌ای چند لایه، معمولا در ساختمان‌هایی با آب و هوای سرد یا گرم و نیز برای مناطق مرطوب و شرجی استفاده می‌شود.

نمای شیشه ای خود تمیز شونده یا Self-cleaning glass facade: اين نوع نماي شیشه ‌ای نمونه‌ای از انواع نمای شیشه ای ساختمان است. در این نوع از موادی استفاده می‌شود که می‌توانند به طور خودکار آلودگی‌ها را از روی شیشه پاک کنند. نماي شیشه ‌ای خود تمیز شونده، می‌تواند به صرفه‌جویی در وقت و هزینه نگهداری ساختمان کمک کند و امروزه به‌دلیل دشواری پاک کردن شیشه‌ها به‌ویژه در عمارت‌های بلند مرتبه از آن به‌عنوان یکی از بهترین انواع نمای شیشه ای ساختمان استفاده فراوانی می‌شود.

نمای شیشه ای متحرک یا Opens in a new window: این نوع نمای شیشه ای، از شیشه‌هایی تشکیل شده است که می‌توانند به صورت دستی یا اتوماتیک باز و بسته شوند. نمای شیشه ای متحرک، می‌تواند به بهبود تهویه طبیعی ساختمان و همچنین به ایجاد فضایی باز و دلباز کمک کند.

نمای شیشه ای دو پوسته یا Opens in a new window: این نوع نمای شیشه ای از انواع نمای شیشه ای ساختمان، از دو لایه شیشه تشکیل شده که توسط یک فضای خالی بین آنها از هم جدا می‌شوند. نمای شیشه ای دو پوسته، می‌تواند به بهبود عایق بندی حرارتی و صوتی ساختمان کمک کند.

نمای شیشه ای مات یا Opens in a new window: این نوع نمای شیشه ای، از شیشه‌های مات تشکیل شده است که می‌توانند به حفظ حریم خصوصی ساختمان کمک کنند. نمای شیشه ای مات، معمولاً در ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود. نمای شیشه ای رنگی یا Opens in a new window: این نوع نمای شیشه ای، از شیشه‌های رنگی تشکیل شده که به ایجاد جلوه‌ای زیبا و منحصر به فرد در ساختمان کمک کرده و معمولا در سازه‌های تجاری و اداری استفاده می‌شود و نقش مهمی در جذب کاربران بیشتر به این مکان‌ها دارد.

نمای شیشه ای سه بعدی یا Opens in a new window: این نوع نمای شیشه ای، از شیشه‌های سه بعدی تشکیل شده است که می‌توانند به ایجاد جلوه‌ای بصری جذاب در ساختمان کمک کنند. نمای شیشه ای سه بعدی، اغلب در ساختمان‌های مدرن استفاده می‌شود.

اینها فقط چند نمونه از نمونه‌های مختلف طراحی و اجرای نمای شیشه ای است. با توجه به نیازها و بودجه خاص پروژه، می‌توان از ترکیبی از این نمونه‌ها نیز استفاده کرد.


اجرای نمای شیشه ای



نکات زیادی وجود دارد که هنگام طراحی نمای شیشه ای ساختمان باید مورد توجه قرار گیرند. به علاوه، اجرای نمای شیشه ای به طور صحیح نیز تنها توسط اهل فن صورت گرفته و نیازمند رعایت اصول علمی و تجربی کار است. برند مهرسان نوین از طراحان و مجریان کارآزموده و فعال در این زمینه است که می‌توانید از خدمات آن در طراحی نمای شیشه ای ساختمان و نیز اجرای نمای شیشه ای و خدمات پشتیبانی آن بهره‌مند شوید.




برخی از نکات اجرای نمای شیشه ای

 


انتخاب نوع شیشه مناسب: شیشه‌های مختلفی برای نمای ساختمان وجود دارد. با توجه به شرایط آب و هوایی، میزان نور مورد نیاز و سایر عوامل، باید نوع شیشه مناسب را انتخاب کرد.

طراحی سازه نگهدارنده: سازه نگهدارنده، شیشه‌های نما را در جای خود نگه می‌دارد. این سازه باید از مقاومت کافی برای تحمل وزن شیشه‌ها و بارهای وارده از باد و بارندگی برخوردار باشد.

اجرای صحیح: اجرای نمای شیشه ای باید توسط متخصصان مجرب انجام شود. در غیر این صورت، ممکن است مشکلاتی مانند نشتی آب و نفوذ گرد و غبار به داخل ساختمان ایجاد شود.

با توجه به این نکات، می‌توان یک نمای شیشه ای زیبا، ایمن و کارآمد طراحی و اجرا کرد.

سخن آخر

 طراحی نمای شیشه ای ساختمان و استفاده از شیشه در انواع نمای شیشه ای ساختمان قدمتی طولانی دارد و نخستین شواهد استفاده از این ماده در نمای ساختمان‌ها و به‌عبارتی اجرای نمای شیشه ای به دوران باستان بازمی گردد. در آن زمان، از شیشه‌های رنگی برای تزئین نمای ساختمان‌ها استفاده شده است. در عصر ما کاربرد این ماده در نمای شیشه ای در ساختمان مدرن، به دلیل پیشرفت‌های حاصل در فناوری تولید شیشه، انواع نمای شیشه ای ساختمان و نیز شناخت بیشتر مزایای این نوع نمای ساختمان، به ویژه به‌عنوان نمای شیشه ای مدرن به طور گسترده‌ای گسترش یافته است.

اجرای نمای شیشه ای

پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل به اجرای نمای شیشه ای ساختمان، حتما با متخصصین کارآزموده و اهل فن تماس گرفته و از برندهای معتبر فعال در این زمینه مانند برند مهرسان نوین کمک بگیرید.


سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.